Z příjemného benefitu se home office stal v nedávné době potřebnou formou zaměstnání.
Práce z domova je v současné době vyžadována zaměstnavateli i zaměstnanci, chceme-li udržet podnikání funkční. Je-li to tedy charakterem pracovní pozice dovoleno, posílají společnosti zaměstnance pracovat z domova.
Kromě výhod má home office i své nevýhody. Jaké jsou tedy klady a jaké zápory? A jak se na práci z domova řádně dohodnout?
Pro zaměstnance přináší home office určité pohodlí a úsporu času. Díky práci z domova odpadá starost s ranními kosmetickými úpravami, výběrem oblečení nebo cestou do práce. Současně tak home office prospívá souladu osobního a pracovního života.
V případech některých zaměstnanců vede tato forma zaměstnání k vyšším výkonům, díky prostředí, které si může zaměstnanec doma upravit podle vlastních představ. Ač není jasné, zda home office zaručuje větší efektivitu, z průzkumů vyplývá, že vyšší spokojenost zaměstnanců ano.
Již zmíněná spokojenost pomáhá zlepšit pracovní výkony. Zaměstnavateli se také nabízí možnost přijmout pracovníky z větší vzdálenosti, čímž se rozšiřují řady potenciálních uchazečů. Důležité je však technické zázemí, které společnost pro home office má.
Při zvažování, zda k práci z domova přistoupit, je pro zaměstnavatele potřebná obzvláště důvěra v zaměstnance. V případě, že jste přesvědčeni o správném fungování svých podřízených při práci z domova, můžete si gratulovat. I v tomto případě však platí, že má mince dvě strany.
Dohoda o práci z domova může být součástí pracovní smlouvy. V dalším případě může být sjednána samostatně. Jako každá smlouva, má i tato své náležitosti:
Novela zákoníku práce přináší do této problematiky trochu více jasno, ale o tom zase příště.