Dárek pro klienta. Je nákladem?

7.9. 2021

Taky byste se nejradši rozdali? :-O

Součástí podnikání a obchodu je vytváření vztahů se zákazníky. V některých oborech zcela neodmyslitelnou.

A jednou z nejsnazších cest, jak si získat srdce zákazníka, je dát mu hezký dárek. Ať už s tím souhlasíte nebo ne, obchodní dárky tu jsou a budou. Jak to s nimi ale je z pohledu daňové uznatelnosti?

Máme 2 možnosti: buď tady spustíme smršť paragrafů a začneme kroužit nad zákonem o dani z příjmu a DPH, anebo vám zjednodušeně řeknu, jak to je. 🙂

Ok, dobře. Varianta 2:

Daňově uznatelným dárkem jsou předměty s cenou do 500 Kč, které jsou viditelně opatřeny logem vaší firmy. Důležitou výjimkou, která tam nespadá, jsou výrobky podléhající spotřební dani – tedy alkohol, cigarety apod. A výjimkou z této výjimky je tiché víno (protože se na něj spotřební daň nevztahuje).

Takže taková lahvinka dobrého Chardonnay značky “Chytrý šanon” je přesně to, co hledáte 😀
Pokud se v této problematice budeme chtít šťourat hlouběji, vydá to na román. A to přenecháme jiným portálům a serverům.

P.S. Už máte naši mapu podnikatelských povinností? Zdarma si ji stáhnete na www.mapapodnikatele.cz .

 


Máte další dotazy k tématu? Nevíte si rady v jiných záležitostech týkajících se podnikání?
Připojte se k facebookové skupině PRAVIDLA PODNIKÁNÍ – PORADNA. Rádi vám poradíme.

 

Komentáře